Een zooitje

Het is een zooitje. Ik zie alles veel te eenvoudig. Maar het is toch gewoon een lijn die je volgt? Eigenlijk maakt het toch allemaal niets uit. Of je nu slaagt voor je studie of niet, uiteindelijk word je er alleen maar hoogmoedig van. Of je nu heel gelukkig geweest bent in je studententijd of niet, ze gaat toch voorbij. Of je in de loop der jaren wijs geworden bent of niet, zelf merk je toch niet als het niet gebeurd is. Of je nu echte vrienden voor het leven hebt of niet, als je er geen hebt is er ook niemand om dat te bemerken. Of je nu je steentje bijdraagt om de wereld een betere plaats te maken of niet, anderen verkloten ze voor jou mee. Het doet er allemaal niet toe. En ik ook niet.

Ik versta niet dat iemand zo kan denken! Zie je dan niet hoe stom dat is? Heb je dan helemaal geen oog meer voor alle mooie dingen in het leven? Denk eens aan liefde, muziek, familie, literatuur, vrienden, zomervakantie en al die talrijke dingen die je nog kan beleven. Ja, je moet misschien soms dingen doen die je moeilijk en zinloos vindt, maar je leeft nu eenmaal in deze maatschappij en waarschijnlijk moet je het hier nog een tijdje uithouden. Als je nu niet studeert, moet je later nog veel vervelendere dingen doen. Dus, verman je! Zet al je vluchtdromen van je af. Ze helpen je nu niet verder. Wat je later doet en wie je later bent, maakt nu niet uit. Hier ben je, hier blijf je en hier zul je mee leren leven. Punt.

En als ik het nu gewoon niet doe? Ik kan me hier ook prima vermaken, hoor. Ik kan met gemak blijven dromen en genieten van elke dag en jij gaat het zo aangenaam vinden, dat je me niet kunt tegenhouden.

Onderschat mij niet! Als ik een doel voor ogen heb, doe ik er alles aan om dat te bereiken!

Dat was vroeger zo, ja. De laatste jaren heb ik daar toch niet meer zo veel van gemerkt. Niet dat ik dat erg vind. Zo heb ik kunnen ontdekken hoe mooi het leven eigenlijk is. Het is toch logisch dat ik dan liever van dat leven blijf genieten?

Zucht. Met jou valt niet te praten. We zullen nog wel zien wie de sterkste is.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

babbel

ReinieReinie zei

Als je nou denkt dat ik het weet? Vergeet het maar...

Jullie hebben allebei gelijk!
Jullie hebben geen van tweeën gelijk!

Anoniem zei

komaan girl, het is al weer veel te lang voor je weer iets schrijft...