mijn nest

Iemand vroeg of we nest gingen spelen. Dan brachten we alle dekens die we konden vinden naar de slaapkamer van mama en papa. Op het grote bed maakten we dan alledrie ons eigen nest. Het moest zo gezellig en zacht en warm mogelijk zijn. En je moest er bijna helemaal in kunnen verdwijnen. Zo bleven we dan liggen. (Alleen de ruzies om de beste dekens verstoorden de harmonie af en toe.) Ik verzon plannen om van mijn kamer een groot nest te maken. In het midden zou er een reusachtig dekennest zijn en mijn meubels zouden daar in een kring rondstaan, zodat ik alles vanuit het nest kon bereiken en er nooit meer uit moest komen. Soms waren de meubels ook helemaal verdwenen en waren er opbergruimtes in de nestwand ingebouwd.
Vele dromen gaan nooit echt weg. En soms, dan maak ik nog eens een nestje van mijn deken en dan hoop ik

2 opmerkingen:

ReinieReinie zei

Zalig! Wij hebben samen zo'n nestje gemaakt boven! Een heel groot bed, met flanellen lakens en een dekbed en een warme Canadese sprei en een roltafeltje wat over het bed kan Alleen de Senseo, die staat beneden, dus één van ons moet er altijd vlug even uit om koffie te halen :-)

Goudlockje zei

:D volgens mij zijn jullie echt enorm toffe mensen!